Naar het Buitenland? Vraag het de International Business Coach

Toegevoegd op zaterdag 13 februari 2016

Groei voor uw bedrijf kunt u realiseren door nieuwe buitenlandse markten aan te boren. Maar hoe pakt u dit aan? Kennispoort Regio Zwolle helpt u hierbij. 

MKB ondernemers uit de Regio Zwolle kunnen gebruik maken van de International Business Coach. Een ervaren internationaal ondernemer coacht u gedurende een aantal maanden om uw bedrijf klaar of sterker te maken op nieuwe markten. De coach wordt volledig betaald door een Rijkssubsidie. U vraagt dit traject aan bij Kennispoort Regio Zwolle.

Edwin ter Burg is de International Business Coach van de Regio Zwolle. Een gerenommeerde internationaal ondernemer die eigen en andere bedrijven aan nieuwe markten heeft geholpen. Eind januari nog ontving Ter Burg voor zijn werk in Zweden en Polen de Volvo Excellence Award. Ter Burg is uw mentor en gids gedurende een aantal maanden, u houdt zelf de touwtjes in handen. Zoals Ter Burg het zelf formuleert: “Ik heb op het internationale podium al leergeld betaalt, zodat u dat niet hoeft te doen”. 

Tijdens het eerste gesprek bespreekt u uw doelstellingen en verwachtingen. Alle informatie wordt vertrouwelijk behandeld. Daarna worden een aantal coachingsmomenten ingepland. U krijgt per vervolggesprek duidelijk opdrachten mee, zodat u stapsgewijs uw strategie vormgeeft. Ter Burg heeft een interessant internationaal netwerk. Niet zelden eindigt het traject op die manier met concrete nieuwe klanten of opdrachten. 

Gedurende het traject doet u veel kennis op uit de ervaring van de coach. Maar u gaat ook zelf op zoek naar kennis over uw nieuwe markten. Denk aan concurrentie, wetgeving en marktanalyses. Zo nodig kunt u hierbij geholpen worden door studenten van hogeschool Windesheim, die tegen een kleine vergoeding bedrijfsspecifiek onderzoek voor u uitvoeren. De studenten vormen samen het Tradelab, ook onderdeel van Kennispoort. De studenten worden begeleid door ervaren international business consultants, waarmee de kwaliteit en snelheid van het onderzoek gewaarborgd is.

Ter Burg is duidelijk over wat de meerwaarde is van internationalisering voor bedrijven: “Internationaal zaken doen is een middel, geen doel op zich. Het is een middel om te groeien buiten Nederland of om bijvoorbeeld de kwaliteit van de omzet te verbeteren. Ook kan het helpen om innovaties versneld te introduceren.”

Voor meer informatie of een afspraak mailt u naar Edwin ter Burg: [email protected]